Breeze - Weekends

De "L" van Speak Life

01.05.2012

Vrijdag is het zo ver: na 3 jaar zijn we er terug met het Breeze Weekend. Vooral bekend om het hoge “Breeze gehalte” waarvan tot op de dag van vandaag nog steeds niemand precies weet wat het is. Wat we wel weten is dat het opnieuw een weekend vol diepgang (goede sprekers) en fun (veel tijd om gewoon gezellig samen te zijn) zal worden! Zondagochtend richten we drie workshops in. We stellen ze even aan jullie voor. 


De “K” van Keuzes

Als jongeren dienen we heel wat belangrijke keuzes te maken. De studie- en beroepskeuze is er daar één van. Maar hoe pak je dat aan als christen? Waarmee hou je rekening? Kijk je, net zoals niet-christenen, in de eerste plaats naar je interesses en capaciteiten om op basis daarvan een keuze te maken? Of moet je in de eerste plaats op zoek gaan naar Gods wil? En hoe specifiek is de wil van God dan? Heeft Hij voor jou één studierichting en één beroep in gedachten en is het jouw opdracht om te ontdekken welke dat zijn? Of laat God je keuzeruimte? Hoe pak je een dergelijke keuze aan als christen jongere?

Dat zijn de vragen waarmee Tom Billiet, werkzaam in de Centra voor Leerlingenbegeleiding,  aan de slag gaat tijdens zijn workshop: de ‘K’ van Keuzes.  

 

De “E” van Evangelisatie

Over hoe je met een onbekende een gesprek over het evangelie aangaat maar ook hoe je in je eigen vriendenkring gesprekken rond God en de Bijbel op gang kan brengen. Over de dingen waar jij tegenaan botst in die gesprekken met andersgelovigen en wat hierin kan helpen. Ook de theoretische schaal van Engel die spreekt over iemands fase in de weg naar ‘bekering’ komt aan bod. 

Evangelisatie een ver-van-je-bed show? Niet na deze workshop!  

De “E” van Evangelisatie: gegeven, in het Engels, door Lisa Ellis van Operatie Mobilisatie België

 

De “G” van Gebed

We bidden voor het eten, bij de start van een vergadering en als we niet te moe zijn ook nog voor het slapen. Onze relatie met God is vaak een zakenrelatie geworden en onze gebeden zijn gereduceerd tot een todo-lijstje of WhisList. In deze workshop willen we terug naar de kern van gebed. We zoomen in op Gods verlangen naar onze gebeden en gaan op zoek naar ons hart voor gebed. 

De ‘G’ van Gebed wordt gegeven door David Buntinx, algemeen coördinator van Breeze. 



De “I” van I wanna be there!  

Natuurlijk wil jij erbij zijn! Aanmelden kan nog t.e.m. woensdag. Ga als de bliksem naar de inschrijfpagina & schrijf je op de valreep nog in voor het Breeze Weekend “De ‘L’ van Speak Life”. 

Het Breeze Weekend gaat door van 4-6 mei in het Koetshuis te Lokeren. Meer info vind je hier of via Facebook.

Bookmark and Share

script loaded from: /uploads/tx_lumophpinclude/fb_comments.txt

FB like php

Plugin: Auteur info

Info Auteur

Avatar

Breeze Redactie

Beroep:
BREEZE.be

Woonplaats:
World Wide Web

Bio: De Breeze Redactie creeërt een online community waar over relevante topics in gesprek gegaan kan worden.

Lijst Artikels

(copy 1)