Breeze - Werking

SummerBreeze of... bootcamp?

19.07.2013

“Sounds like you’re in boot camp” zei een mentor ooit eens tegen mij, toen ik in een periode van mijn leven zat die kei, kei hard was. Vechten, strijden, overleven. Boot camp, een Amerikaanse benaming voor de legertraining van nieuwe soldaten, waar ze tot het uiterste worden gedreven, was de juiste benaming voor waar ik toen doorging. Ook wij zijn soldaten, voor Gods koninkrijk, en ook wij worden aangescherpt en getraind in bepaalde periodes van ons leven.

 

Summer Breeze, een 10-daagse evangelisatie-trip in Vlaanderen, heeft een hele lieflijke naam. Een zacht zomers briesje dat langs je heen waait terwijl je liefelijke gesprekken hebt met liefelijke mensen….? NOT! SummerBreeze is boot camp. Slagen binnenhalen als “het geloof is smeerlapperij” en dan kei hard terugslaan door zwaar voor die man te bidden. Christenen met heel andere visies, persoonlijkheden en overtuigingen leren liefhebben terwijl je in een appartementje samen plannen bedenkt om de kustdijk te overspoelen met het evangelie. En elke dag uit je comfort zone, dingen doen die je anders nooit zou doen, zoals gewoon op iemand afstappen met een kaart waarop het evangelie staat en als ze interesse tonen vragen “geloof jij?” of tijdens een medly van christelijk gemaakte popliedjes roepen: “misschien voel je je minderwaardig, maar God wilt jou toch!”,… Elke dag wakker worden en je afvragen: wat gaat er vandaag gebeuren?

 

Nog nooit zo'n ontmoeting

Maar ook: de Bijbel die tot leven komt zoals hij nooit tot leven kwam: verzen over geloof, vertrouwen op God in elke omstandigheid worden plots je reddingsboei. Een veel groter beeld van God krijgen. Gebed dat je tweede natuur wordt, waarbij je voor, na en tijdens alles bid voor waar je mee bezig bent. Een wenende mevrouw die een prachtig gesprek afsluit met: “ik hoop dat er een God is, ik hoop het echt…”, een oudere dame die verklaart: “in mijn 85 jaar heb ik nog nooit zo’n ontmoeting gehad, nog nooit!” En vooral: meer, meer, meer van Hem ontvangen.
 

Er is een reden waarom het leger soldaten door Boot Camp haalt: om hen voor te bereiden voor een kei harde strijd. In het gevecht hebben ze niets aan softies, klaargestoomd moet je worden. Er is ook een reden voor SummerBreeze. Dat merk ik nu ik thuis ben. Plots durf ik in situaties te stappen met het gebed: Heer, ik kan dit niet, doet U het, en Hij DOET het! Plots leer ik Hem kennen als zo machtig, zo in controle, zo veel groter dan ik ooit had gedacht, plots loop ik te bidden voor de mevrouw met haar kranten en de redding van twee wielrenners terwijl ik op straat wandel….
 

SummerBreeze Taste

Wel, ik kan nog zo veel schrijven, maar je moet het eigenlijk meegemaakt hebben.  Kom eens proeven op Summer Breeze Taste: een weekend waarbij we mensen gaan uitnodigen voor een geweldige hedendaagse dienst & aan iedereen eens laten zien dat jongeren nog geloven en dat op creatieve, prachtige manieren tot uiting kunnen brengen. Meer info vind je HIER.

Bookmark and Share

script loaded from: /uploads/tx_lumophpinclude/fb_comments.txt

FB like php

Plugin: Auteur info

Info Auteur

Avatar

freya

Beroep:
Student

Woonplaats:
Leuven

Bio: Freya heeft een master in de kunstwetenschappen en gaat nu verder met een opleiding leerkracht lager onderwijs. Ze wil graag godsdienst- en zorgleerkracht worden om de liefde van God door te geven.

Lijst Artikels

(copy 1)