Hot Topic

God voorziet de liefde van mijn leven.

12.09.2012

Een moeilijk onderwerp waarbij enkelen jongeren willen reageren.

Ik geloof dat God de liefde voorziet van mijn leven. God wil zelf onze eerste liefde zijn. Daarnaast - voor de aardse liefde van je leven - geloof ik dat God ook daar voorziet. Tegelijkertijd ga je met de liefde hetzelfde om als met een job, je studiekeuze, ... Je bidt en je gebruikt je gezonde verstand. Betrek God erbij, zodat Hij je kan beschermen voor schadelijke keuzes. Weet wie je bent in Christus, en stap van daaruit je omgeving in. Jeugdwerkster, 27j (single)


Ik heb de neiging om deze zin in twee delen te splitsen. 'God voorziet' en 'de liefde van mijn leven'. Het is net alsof het tweede deel van de zin een gevolg is van het eerste deel. God voorziet! Voorziet in... een dak boven mijn hoofd, eten op mijn bord, geld in mijn portefeuille, mijn gezondheid, ... en ook (volgens deze stelling) de liefde van mijn leven! Ik geloof niet in DE ware. In iemand die zo perfect bij je past, zo bij je aansluit. Die 'soulmate'. Dat ene dekseltje...

Ik geloof wel in iemand waar je je leven mee wilt en kan delen en naar wie je toegroeit. Iemand waar je je goed bij voelt en iemand die zijn best doet je te accepteren zoals je bent en voor je wilt zorgen en je gelukkig wilt maken. En toch geloof ik wél in DE liefde van mijn leven! Ja! God voorziet absoluut in de liefde van mijn leven! Al voor ik geboren was, heeft Hij me uitgehuwelijkt... aan Zijn Zoon. Hij die zo perfect bij mij past, dat mijn hart van hem is! Mijn ziel is verbonden met hem! Hij is iemand waar ik naartoe groei! Eeuwige vriendschap, door dik en dun, ups and downs, ruzies en geluk. Hij die je zonder aarzelen accepteert en het allermooiste ziet, in alles dat je bent... Enkel in die relatie laat ik alle meligheid toe dewelke ik hier net geschreven heb... enkel in die relatie voel ik me daar 100% comfortabel bij, er is immers 100% zekerheid dat al die meligheid werkelijk uit Zijn hart komt. Febe


"The reason you don’t have anyone yet is because you’re not fully satisfied in Me. You have to be satisfied with Me and then when you least expect it, I’ll bring you the person I meant for you." Grace for the road


Ik geloof dat God de liefde van mijn leven zal voorzien. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan want ik denk soms van “pfff God alstublieft, gaat het nog lang duren? “ Maar het is super belangrijk om volledig te vertrouwen op God (Spreuken 3:1-8) en God ook te gehoorzamen in alles wat je doet. In Psalm 139 staat ook dat God al je wegen al kent dus ook de man/vrouw waarmee je zal trouwen. Anoniem

 

 

Deze Hot Topic bestaat uit reacties op dit moeilijk onderwerp. Wil jij ook reageren?

Dit kan hieronder met je Facebook-account of anoniem. 

Bookmark and Share

script loaded from: /uploads/tx_lumophpinclude/fb_comments.txt

FB like php

Plugin: Auteur info

Info Auteur

Avatar

Breeze Redactie

Beroep:
BREEZE.be

Woonplaats:
World Wide Web

Bio: De Breeze Redactie creeërt een online community waar over relevante topics in gesprek gegaan kan worden.

Lijst Artikels

(copy 1)