Geloofshelden

Vijf keer Bono

14.02.2012

Bono van U2 is volgens velen de bekendste popster ter wereld. Hij is ook één van mijn geloofshelden. Hoewel zijn gedrag soms een beetje overdreven is, blijven zijn liederen en uitspraken over het christelijk geloof mij prikkelen. Met name de volgende vijf:

Eén – Blijf bij de kern  

"Ik vestig mijn hoop op het idee dat Jezus mijn zonden op zich nam op het kruis. Waar het met de dood van Jezus om gaat, is dat Jezus de zonden van de wereld op zich nam, zodat wat we doen ons niet vergolden wordt en dat onze zondige aard niet onze ondergang wordt. Daar gaat het om. Het zou ons nederig moeten houden. Het is niet door onze eigen goede werken dat we door de hemelpoort gaan." 

Twee – Blijf je verbazen 

Het joods-christelijk geloof gaat over het idee dat God belangstelling voor jou heeft. Dit is een radicale en heel bijzondere gedachte: dat God, die het heelal geschapen heeft, in mij geïnteresseerd is. Ik ben nog steeds verbijsterd hoe groot de liefde en het mysterie God is, en hoe klein ons verstand is die dit leven wil kanaliseren in regels, taboes en sekten. 

Drie – Blijf bij de Bijbel

"Mijn begrip van de Heilige Schrift (de bijbel) is eenvoudig gemaakt door de persoon Jezus Christus. Jezus leert dat God liefde is. Voor zover ik daar op reageer: ik laat mezelf transformeren door die liefde in de praktijk te brengen. Dat is mijn godsdienst." 

Vier – Blijf vechten voor een betere wereld

"Elke dag sterven in Afrika 6.500 mensen volstrekt onnodig aan Aids. Ik heb daarom besloten ze te vertegenwoordigen met de organisatie DATA (Debts, Africa, Trade, Aids). Het is vrijpostig, maar ik hoop dat ze blij zijn dat ik het doe. In Gods orde der dingen zijn zij namelijk het belangrijkst. Gelijkheid is een concept dat Hij heeft bedacht, toen Hij de joden vertelde dat iedereen in zijn ogen gelijk was. Een belachelijk idee toen, en ook nu nog moeilijk te geloven."  

Vijf – Blijf getuigen

"God geeft ons kracht en een vreugde die niet afhankelijk is van drank of drugs. Ik geloof dat deze kracht de kwaliteit geeft die ons naar de top van de muziekwereld zal voeren. Ik hoop dat ons leven een getuigenis is voor onze fans en voor de muziekwereld, waar nooit eerder zoveel verloren en verdrietige mensen rondwandelen die doen alsof alles naar wens  verloopt." 

Bookmark and Share

script loaded from: /uploads/tx_lumophpinclude/fb_comments.txt

FB like php

Plugin: Auteur info

Info Auteur

geen auteur

Lijst Artikels

(copy 1)